Most je součástí hlavní vlakové trati z Děčína na Rumburk, trať převádí přes řeku Labe. Samotný kamenný most přes Labe pochází z roku 1868, ocelová konstrukce byla z roku 1976. "Účelem rekonstrukce bylo zajistit bezpečnost železničního provozu a dosáhnout požadovaných technických a provozních parametrů," řekl ČTK Illiaš.
Dodavatelská firma musela podle Illiaše sanovat mimo jiné podzákladí mostu. Odbourala i původní úložné prahy, které byly nahrazeny novými z betonu. "V rámci rekonstrukce byla optimalizována trasa trati včetně zřízení bezstykové koleje a návazně na to upraveno trakční vedení," uvedl Illiaš.
Stavbu výrazně zkomplikovaly loňské povodně. Velká voda poškodila v té době už hotové provizorní konstrukce. "Po jejím opadnutí a vyčištění staveniště od naplavenin byly na základě rozhodnutí správce stavby a statika konstrukce demontovány," doplnil Illiaš.
Most prošel zátěžovou zkouškou, když na něm byly dva obří jeřáby o celkové váze 126 tun, ve zkušebním provozu je most od konce loňského listopadu.
Celková investice je 85 milionů korun bez DPH, evropská dotace by měla činit 68,5 milionu korun.
zdroj: ČTK